maandag 11 augustus 2014

Food tag ♥

Hoi hoi! Dit is dan ook meteen mijn eerste tag. Ik zag op verschillende blogs tags en het leek mij leuk om dit ook een keer te doen. Het was moeilijk om een tag over eten te vinden, maar na wat googelen heb ik er één gevonden. Het is eigenlijk een Amerikaanse tag, maar ik heb de vragen in het Nederlands vertaald. Voel je vrij om hem over te nemen, hoe meer mensen het doen, hoe leuker het is! Wil je meer weten over mijn favoriete eten of mijn kookkunsten? Lees dan snel verder :)



1. Wat is je favoriete eten?
Als ik echt moet kiezen zou ik denk voor pannenkoeken gaan. Als kind was ik hier altijd al gek op, de variant met boekweit is ook zeker een aanrader. Een recept hiervan staat op mijn blog.

2. Wat is je minst favoriete eten?
Spekjes (die van een varken). Ahh bah daar kan ik echt niet aan denken. Ik weet dat er veel mensen zijn die het lekker vinden door bijvoorbeeld een stamppot, maar nee: Niet voor mij!

3. Wat is je favoriete ding om te koken?
Hmm dit vind ik wel een lastige. Het meeste wat ik kook vind ik wel leuk om te maken. Toch zou ik dan gaan voor de gezonde cakes, zoals bananenbrood. Ik vind het uitdagend om van gezonde dingen iets lekkers te maken.

4. Wat is je favoriete salade?

Sowieso een salade met gegrilde kip, jammie!
Untitled

5. Wat is je favoriete vlees?
Lekker eentonig, maar hier ga ik ook voor de kip. En kalkoen is evenmin niet verkeerd.

6. Wat is je favoriete soep?
En jahoor, ik denk dat jullie het al konden raden, inderdaad: Kippensoep!

7. Wat is je favoriete sandwich?
Ik vind het lekker om brood te beleggen met kip of kalkoenfilet met verschillende groentes en hüttenkäse.

8. Wat is je favoriete brood?

Ik kan eigenlijk niet kiezen, ik vind speltbrood erg lekker, maar daarnaast doet donker volkoren brood van de bakker het ook altijd goed.

9. Wat is je favoriete ijs?

Qua italiaans ijs ga ik voor de smaak yoghurt. Als het aankomt op al het ijs in het geheel ga ik voor Ben & Jerry's!!

10. Wat is je favoriete restaurant?
Een italiaans restaurant, lekkere salade's en pizza's.

11. Als je een bepaald soort eten voor de rest van je leven zou moeten eten, wat zou het dan zijn?
Wow lastige vraag. Ik zou gaan voor iets wat niet snel gaat vervelen, maar wel voedt. Ik denk dat ik dan uitkom op havermoutpap.
Cherry Cardamom Bircher Muesli

12. Als je iets nooit meer nog een keer zou kunnen eten, wat zou het zijn?
Eigenlijk komt dit een beetje terug op de tweede vraag: spekjes. Die sla ik graag over.

13. Welke groentes vind je lekker?
Als het op groentes aankomt, ben ik niet heel moeilijk. Vooral bonen vind ik altijd lekker!

14. Heb je ooit eten aan je huisdier gegeven omdat je de smaak niet lekker vond?
Niet dat ik me kan herinneren.

15. Ben je vegetarisch?

Nee.

16. Vind je het leuk om te koken?
Ja zeker! Ik vind het leuk om nieuwe creaties te proberen.

17. Weet je hoe je moet koken?

Ik zou zeggen van wel, hoe vaker je het doet hoe beter het gaat. Want ja hoe origineel het ook mag klinken: oefening baart kunst.

18. Ben je er goed in?
Het één ligt mij beter dan het ander, maar over het algemeen gaat het mij prima af.

19. Heb je wel eens avondeten gemaakt?
Wat is dit nou weer voor vraag, natuurlijk wel, heel vaak zelfs!

20. Vind je het leuk om te experimenteren met eten?
Ja juist. Het is fascinerend om achter nieuwe combinaties te komen waar men niet zo snel over na denkt.


21. Wat is een typisch soort voedsel uit jouw land?

Natuurlijk aardappels, lekker Hollands!
Haha c^^

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een artikel als dit voorbij te zien komen, laat het weten als jullie hem overnemen, ik ben nieuwsgierig naar jullie antwoorden!

Afbeeldingen: weheartit


Geen opmerkingen:

Een reactie posten