woensdag 13 augustus 2014

Mijn ontbijt #1 Havermout met appel

Goedemiddag allemaal! Ik heb een nieuw idee bedacht en ik hoop dat het leuk is om te lezen. Ik ben van plan om vaker van mijn ontbijtje een foto te maken en een soort receptje er van te maken, zodat jullie ook genoeg ideeën en afwisseling krijgen. Jullie kunnen alvast veel havermoutrecepten verwachten, want dit eet ik 9 van de 10 keer haha. Het vult altijd lekker voor een langere tijd en daarnaast is havermout natuurlijk supergezond. Een ander voordeel is dat havermout nooit hetzelfde hoeft te zijn, je kunt er allerlei kanten mee op: verschillende soorten fruit, noten of basis. In mijn ontbijt artikel laat ik meteen mijn all-time favourite zien, namelijk havermout met appel, kaneel, amandelen en rozijnen. Lees snel verder als je hier meer over wilt weten.



Benodigdheden
- 200 ml melk
- 40 gram havermout (is gelijk aan ongeveer 8 eetlepels)
- 1 appel
- kaneel
- een handje rozijnen
- een paar amandelen
- appelstroop

Hoe moet het?
1. Doe de melk in een pannetje en wacht tot het begint te koken voor je de havermout erbij gooit.
2. Wanneer je de havermout erbij gegooid hebt, zet je het vuur laag, zodat het langzaam doorpruttelt. Wanneer je de havermout erbij gegooid hebt, gooi je ook de kaneel erbij (dit hangt af per persoon, zelf doe ik best veel kaneel omdat ik het erg lekker vind).
3. Roer dit mengsel af en toe goed door. Nu gaan we verder met de appel in stukjes snijden en eventueel de amandelen in kleinere stukjes.
4. Doe de helft van je appel alvast in je bakje.
5. Wanneer je havermout de gewenste dikte bereid heeft, laat je dit in je bakje over de helft van je appel vallen.
6. Nu voeg je de rest van je overige ingrediënten toe, en klaar is je heerlijke en ook gezonde bakkie havermout.
7. Persoonlijk vind ik het heerlijk om nog een kleine eetlepel appelstroop toe te voegen.
8. Eventueel kan je er nog superfoods overheen strooien, zoals chiazaad of lijnzaad. 
add a caption

Ik ben benieuwd wat jullie lekker vinden door de havermout! Laat het weten in de reacties!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten